Onze website verkoopt aan CONSUMENTEN EN GEBRUIKERS.
Alles wat in deze voorwaarden is opgenomen, regelt onze contractuele relatie en is opgesteld met volledige transparantie. Als een term u niet duidelijk is of u deze niet volledig begrijpt, laat het ons dan onmiddellijk weten zodat wij dit kunnen toelichten of uitbreiden, zodat u het volledig kunt begrijpen.
Ter naleving van art. 97 van het Koninklijk Wetsbesluit 1/2007 van 16 november betreffende Consumenten en Gebruikers, tonen wij u de wettelijk verplichte informatie die wij u voorafgaand aan het sluiten van een koopovereenkomst op afstand via onze website moeten verstrekken. Deze informatie verschaffen wij door de producten op onze website te tonen met specificaties, alsook via de informatie die wij in dit document in de algemene en specifieke voorwaarden opnemen.
“Artikel 97. Precontractuele informatie bij overeenkomsten op afstand en buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten.”
1. Voordat de consument en gebruiker door enige overeenkomst op afstand of buiten verkoopruimten of door enig daarmee overeenstemmend aanbod wordt gebonden, verstrekt de ondernemer hem op duidelijke en begrijpelijke wijze, met bijzondere aandacht indien het gaat om kwetsbare consumenten, aan wie de informatie in geschikte, toegankelijke en begrijpelijke formaten zal worden verstrekt, de volgende informatie:
2. Lid 1 is ook van toepassing op overeenkomsten voor de levering van water, gas, elektriciteit – wanneer deze niet voor de verkoop in een bepaald volume of in bepaalde hoeveelheden zijn verpakt –, stadsverwarming en digitale inhoud die niet op een materiële drager wordt geleverd.
3. Bij openbare veilingen kunnen de in lid 1, onder b), c) en d), bedoelde informatiegegevens worden vervangen door de equivalente gegevens van de veilinghouder.
4. De in lid 1, onder j), k) en l), bedoelde informatie kan worden verstrekt via het in bijlage I, letter A, vastgestelde modeldocument met informatie voor de consument of gebruiker over herroeping. De ondernemer heeft aan de informatieverplichtingen van lid 1, onder j), k) en l), voldaan wanneer hij die informatie correct ingevuld heeft verstrekt.
5. De in lid 1 bedoelde informatie maakt integraal deel uit van de overeenkomst op afstand of buiten verkoopruimten en wordt niet gewijzigd, tenzij partijen uitdrukkelijk anders overeenkomen. Het is aan de ondernemer te bewijzen dat hij zijn informatieplichten correct is nagekomen en, in voorkomend geval, dat uitdrukkelijk overeenstemming bestaat over de inhoud van de vóór het sluiten van de overeenkomst verstrekte informatie.
6. Indien de ondernemer niet voldoet aan de informatieverplichtingen betreffende bijkomende kosten of andere kosten als bedoeld in lid 1, onder e), of de kosten van terugzending van goederen als bedoeld in lid 1, onder k), is de consument of gebruiker niet verplicht deze kosten te betalen.
7. De in dit hoofdstuk vastgestelde informatieverplichtingen worden begrepen als aanvullend op de verplichtingen die zijn opgenomen in Wet 17/2009 van 23 november inzake de vrije toegang tot en de uitoefening van dienstenactiviteiten en in Wet 34/2002 van 11 juli inzake diensten van de informatiemaatschappij en elektronische handel.
Onverminderd het voorgaande geldt dat wanneer een algemene of sectorspecifieke bepaling inzake dienstverlening, met inbegrip van diensten van de informatiemaatschappij en elektronische handel, die betrekking heeft op de inhoud of de wijze waarop de informatie moet worden verstrekt, in strijd is met een bepaling van deze wet, de bepaling van deze wet voorrang heeft, onverminderd de voorrang en de preferente toepassing van sectorspecifieke bepalingen voor die aspecten die uitdrukkelijk zijn voorzien in het Unierecht waarvan zij afkomstig zijn.
8. De bewijslast met betrekking tot de naleving van de in dit artikel gestelde informatieverplichtingen rust op de ondernemer.”
In strikte naleving van de geldende wetgeving hebben wij de volgende ALGEMENE VOORWAARDEN EN SPECIFIEKE VOORWAARDEN opgesteld.
De eigenaar van deze website is:
Handelsnaam: FOTICOS S.L.
NIF: B50139120
Maatschappelijke zetel: CARRETERA VALENCIA KM. 7,200 50410 - CUARTE DE HUERVA (Zaragoza)
E-mailadres: contactformulier van de website.
De voorwaarden van dit document beheersen de relatie tussen de vennootschap die eigenaar is van de website (zie Juridische kennisgeving en Privacybeleid) en u, die de hoedanigheid van KLANT verwerft op het moment dat u een van onze producten kiest, personaliseert, een formulier met uw gegevens invult en de betaling verricht via de door u gekozen betaalmethode. Op dat moment wordt u KLANT.
Om tot aankoop over te gaan, moet u zich REGISTREREN en een account aanmaken bij onze organisatie, wat u een aantal voordelen bij uw aankopen biedt. Bij toekomstige aankopen kunt u toegang krijgen door uw GEBRUIKERSNAAM en WACHTWOORD in te voeren.
Belangrijke definities:
GEBRUIKER – De bezoeker die de website bezoekt zonder zich te registreren; op hem is alleen het Cookiebeleid van toepassing voor wat betreft de cookies die nodig zijn om gebruik te maken van de diensten van de site. Men kan ook gebruiker zijn wanneer men enkel informatie aanvraagt zonder een aankoop op de website te doen.
KLANT – De bezoeker die een van de websites van FOTICOS S.L. bezoekt en zich registreert in de daartoe bestemde formulieren om via de website een koopovereenkomst te sluiten en bankgegevens invoert om de aankoop te kunnen verrichten. De klant kan zich registreren door een account aan te maken dat hem snelheid bij het winkelen en voordelen (kortingen, aanbiedingen) kan opleveren.
KWETSBARE CONSUMENT: natuurlijke personen die individueel of collectief, vanwege hun persoonlijke, economische, educatieve of sociale kenmerken, behoeften of omstandigheden, ook al is dit territoriaal, sectoraal of tijdelijk, in een bijzondere situatie van ondergeschiktheid, machteloosheid of gebrek aan bescherming verkeren die hen verhindert hun rechten als consumenten onder gelijke voorwaarden uit te oefenen.
GEPERSONALISEERDE BESTELLINGEN OP BASIS VAN FOTO’S – Bestellingen met foto’s worden vervaardigd met de afbeelding die de gebruiker instuurt, in dezelfde positie, kwaliteit, resolutie en afmetingen. De gebruiker is verantwoordelijk ervoor dat de afbeelding(en) die hij bij het plaatsen van de bestelling instuurt, voldoen aan de vereisten voor een correcte productie. Met betrekking tot deze definities zijn deze gebruiksvoorwaarden en verkoopvoorwaarden via de websites opgesteld, die zijn geschreven voor eindconsumenten.
Ter naleving van Wet 4/2022 van 25 februari verzoeken wij u dat, indien u zichzelf als KWETSBARE CONSUMENT beschouwt, u ons dit onmiddellijk laat weten, zodat wij elke onduidelijke informatie in deze voorwaarden schriftelijk of telefonisch kunnen toelichten.
1 - Inleiding
Deze contractvoorwaarden zijn opgesteld met inachtneming van de Europese Richtlijn betreffende consumentenrechten (2011/83/EU) van 25 oktober 2011, alsmede Richtlijn 2002/58/EG inzake privacy en elektronische handel, waarvan de eerste in Spanje is omgezet via Koninklijk Wetsbesluit 1/2007 van 16 november betreffende consumenten en gebruikers en latere wijzigingen, en de tweede via Wet 34/2002 LSSI-CE. Zij regelen de relatie tussen de consumenten (kopers via onze website) en onze onderneming als eigenaar van de website en als verkoper.
De overeenkomst die onze relatie beheerst is een KOOP OP AFSTAND, geregeld in Koninklijk Wetsbesluit 1/2007 van 16 november betreffende consumenten en gebruikers.
FOTICOS S.L. kan te allen tijde en zonder voorafgaande kennisgeving deze Algemene Voorwaarden wijzigen door publicatie van dergelijke wijzigingen op het Portaal, zodat gebruikers ervan op de hoogte kunnen zijn voordat zij het Portaal bezoeken of goederen aanschaffen die op het Portaal worden aangeboden. Daarmee wordt voldaan aan de informatieplicht die de wetgeving oplegt.
Deze overeenkomst wordt beheerst door het Spaanse recht, in het bijzonder de wet op Consumenten en Gebruikers, alsook de overige wetgeving betreffende consumenten en gebruikers, zowel nationaal als van de Europese Unie, die van toepassing is op hetgeen in dit contract niet is geregeld inzake interpretatie, geldigheid en uitvoering.
Ook wordt rekening gehouden met de regelgeving inzake Contractvoorwaarden en met Richtlijn 2002/58/EG inzake privacy en elektronische handel, in Spanje omgezet via Wet 34/2002.
Indien bepaalde kwesties niet zijn geregeld, is het Burgerlijk Wetboek subsidiair van toepassing.
De taal van de algemene contractvoorwaarden en die de gemaakte afspraken in deze voorwaarden beheerst, is SPAANS; elke vertaling hiervan wordt bij een discrepantie opgelost door toepassing van de Spaanse versie.
2 - Basisregels voor het gebruik van de website door gebruikers en klanten
Als algemene en verplichte regel voor de gebruiker van de website voor deze voorwaarden, en voordat wordt begonnen met de algemene voorwaarden, verbindt de gebruiker/koper zich tot het volgende:
1. Beschrijving van de producten en diensten
Alle producten die wij via de website verkopen, hebben een reeks gemeenschappelijke kenmerken en elementen wat betreft kwaliteit en gebruikte materialen. In het geval van bepaalde materialen en ter naleving van de geldende wetgeving inzake PRODUCTETIKETTERING vermelden wij DE MATERIALEN EN KENMERKEN BIJ ELK PRODUCT, evenals aanbevelingen voor het gebruik ervan.
2. Personalisatie van producten, afdrukken van foto’s op producten
Bestellingen die gebruikers via de website plaatsen, zijn GEPERSONALISEERD en zijn in de meeste gevallen gebaseerd op foto’s die door de gebruiker zijn aangeleverd om op een van onze producten te worden toegepast.
De kwaliteit van het eindproduct houdt, naast andere factoren, rekening met de kwaliteit van de foto’s die de gebruiker toevoegt aan het op de website gekozen ontwerp. Dit wordt bekeken op een scherm, wat ook invloed kan hebben op de kwaliteit van de beelden en vooral op de kleuren die technisch kunnen worden weergegeven.
De website toont een voorbeeld van hoe het product eruit zal zien wanneer de personalisatie van de gebruiker wordt toegepast. De kopende gebruiker moet begrijpen dat deze werkzaamheden worden uitgevoerd met verschillende technieken zoals sublimatie, laserprint, gravure en andere, en dat bepaalde materialen kleur niet op dezelfde manier absorberen als wanneer een afbeelding op fotopapier wordt afgedrukt of vergeleken met de kleuren die op de monitor te zien zijn.
Onze producten zijn van een grote verscheidenheid aan materialen van verschillende aard: keramiek, plastic, textiel (polyester, katoen, enz.), hout, glas, canvas, enz. De gebruiker accepteert en begrijpt daarom bij het plaatsen van de bestelling dat elk materiaal de kleur op verschillende manieren kan weergeven, waarbij tint, contrast, glans of intensiteit kan variëren ten opzichte van de kleuren van de originele foto.
Bovendien kunnen de producten in de loop van de tijd licht variëren, afhankelijk van externe leveranciers, wijzigingen in materialen, enz.
3. Beschikbaarheid van producten om te personaliseren
De op de websites van FOTICOS S.L. getoonde producten zijn beschikbaar voor verkoop zolang de voorraad strekt.
Aanbiedingen worden als zodanig gemarkeerd en zijn geldig zolang ze op uw scherm verschijnen. Dergelijke aanbiedingen kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd of geannuleerd. De weergegeven aanbiedingen zijn niet cumulatief.
FOTICOS S.L. is niet verplicht de gebruiker of derden te vergoeden voor de gevolgen van het gebruik van haar producten, hetzij directe of indirecte schade, evenals schade aan machines en/of materialen.
De producten die wij leveren zijn gepersonaliseerd; dat wil zeggen, wij produceren ze met het ontwerp, de afbeelding of de foto die u voorafgaand aan het plaatsen van de bestelling heeft verzonden. Wij vragen u om, voordat u op DOORGAAN klikt, te controleren of u het ontwerp correct heeft gekozen, aangezien u de aangevraagde goederen vanaf dat moment niet meer kunt annuleren. Indien wij constateren dat er een fout bestaat in de gekozen personalisatie of dat een essentieel element ontbreekt, nemen wij contact met u op om u dit te laten weten.
Als wij op het moment van uw ontwerp en personalisatie het gewenste product niet beschikbaar hebben, laten wij u dit weten, zodat u een ander product ter personalisatie kunt kiezen.
4. Toepasselijke prijzen en aanbiedingen
4.1 Eindprijs en koopactie. Aanbiedingen van toepassing op de eindprijs.
De prijs die bij uw aankoop verschijnt, is een eindprijs en omvat alle elementen die moeten worden vermeld: de toepasselijke belastingen en de verzendkosten naar uw adres of het door u opgegeven adres. Het klikken op de koopknop door de klant impliceert een betalingsverplichting (overeenkomstig het arrest in zaak C-400/22 van 30 mei 2024, ECLI:EU:C:2024:436).
De verschillende soorten aanbiedingen en kortingen die op de website verschijnen of die gebruikers ontvangen (staffelkortingen, promotiecodes, enz.) zijn niet onderling cumuleerbaar. Indien een product aan de voorwaarden voldoet om van meer dan één type korting te profiteren, wordt de voor de gebruiker meest gunstige korting toegepast.
4.2 Douanerechten in bepaalde landen.
Overeenkomstig art. 97.1 e) kunnen DOUANERECHTEN niet vooraf aan het plaatsen van uw bestelling worden vastgesteld en in de prijs worden opgenomen, omdat deze afhangen van factoren die wij niet kunnen voorzien. Wij wijzen u erop dat ze niet in de eindprijs zijn inbegrepen en dat de betaling ervan voor rekening van de klant is.
4.3 Facturering van uw bestelling.
Nadat de betaling van uw bestelling is verricht, verstrekken wij u een factuur met alle posten waarvoor u heeft betaald, in overeenstemming met de geldende wetgeving.
Indien u wenst dat de factuur op naam van een rechtspersoon wordt uitgereikt, laat het ons dan weten en, als uw onderneming in een EU-land of buiten de EU is gevestigd, selecteert u bij het plaatsen van de bestelling de optie “ik wil een factuur ontvangen” en vinkt u “ik ben een bedrijf” aan.
4.4 Verzendkosten.
De verzendkosten zijn afhankelijk van zowel het afleveradres als het volume van uw bestelling. Hiertoe bieden wij u een bijgewerkte tabel via de volgende link waar u de op de eindprijs toegepaste kosten kunt raadplegen:
https://wanapix.nl/help-center/topic/90
4.5 Levertijden van bestellingen
Om de levertijden van uw bestelling af te stemmen, en aangezien deze gepersonaliseerd is, vindt u via de volgende link de meest recente informatie.
https://wanapix.nl/help-center/topic/90
4.6 Incidenten bij de levering of noodzaak tot herverzending.
Ons bedrijfsbeleid is dat onze klanten tevreden zijn met hun aankopen op onze websites. Daarom spannen wij ons in en vragen wij van onze logistieke leveranciers betrokkenheid bij hun werkzaamheden.
Soms gebeurt het dat de medewerker van de logistiek die de levering moet uitvoeren, de geadresseerde niet kan vinden op het door de klant opgegeven adres. In dat geval zal hij/zij een bericht achterlaten van de poging tot levering, zodat de instructies kunnen worden gevolgd om een tweede leveringspoging te coördineren. Onze levertijden worden berekend op basis van de poging van deze EERSTE LEVERING.
FOTICOS S.L. is niet verantwoordelijk voor vertragingen in de levering om redenen buiten ons om (pakketten zoekgeraakt door de vervoerder, slechte praktijken van de bezorger zoals het niet achterlaten van een bericht of het niet bellen van de geadresseerde). Wij zijn evenmin verantwoordelijk voor fouten van de koper: onvolledig of onjuist adres, geen contact opnemen met de vervoerder ondanks het bericht, afwezigheid op het moment van levering, enz.
Samengevat, FOTICOS S.L. verplicht zich ertoe dat de bestelling binnen de vastgestelde termijnen op het afleveradres aankomt, het moment waarop de eerste leveringspoging bij de ontvanger zal plaatsvinden; wij kunnen echter slechte praktijken of fouten van de bezorger of van de ontvanger niet beheersen die ertoe leiden dat de levering niet met succes wordt afgerond bij de eerste of volgende pogingen.
Onze organisatie BEWAART UW PRODUCT GEDURENDE EEN BEPAALDE PERIODE INDIEN HET NAAR ONZE FACILITEITEN IS TERUGGEKEERD.
In sommige gevallen stuurt de vervoerder bestellingen die niet konden worden afgeleverd terug naar onze faciliteiten omdat de ontvanger afwezig was op het adres op het pakket, of omdat het postadres onjuist was en er geen contact kon worden opgenomen. In dergelijke gevallen brengt ons bedrijf de gebruiker op de hoogte van het incident om een nieuwe zending te regelen met bevestiging van het correcte adres. Indien de gebruiker niet reageert op onze meldingen, bewaren wij het pakket maximaal TWEE (2) maanden. Na deze termijn wordt het pakket vernietigd.
5. Herroepingsrecht – Uitzonderingen op het herroepingsrecht.
a) Herroepingsrecht (Art. 102 Koninklijk Wetsbesluit 1/2007 van 16 november)
Consumenten en Gebruikers hebben een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen vanaf de ontvangst van de bestelling, overeenkomstig de wetgeving betreffende consumenten en gebruikers (Koninklijk Wetsbesluit 1/2007 van 1 april en latere wijzigingen). Controleer of uw bestelling betrekking heeft op een product dat voor u gepersonaliseerd wordt verkocht, aangezien dit een uitzondering vormt op dit recht. Om het uit te oefenen voegen wij een model toe in BIJLAGE I van deze voorwaarden en moet u uw verzoek indienen via het contactformulier van de website.
b) Uitzonderingen op het herroepingsrecht (Art. 103 Koninklijk Wetsbesluit 1/2007 van 16 november)
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op overeenkomsten die betrekking hebben op:
6. Retourzendingen wegens NON-CONFORMITEIT.
De productverpakking is beschadigd bij aflevering.
Wij verzoeken u dat, indien de transportverpakking een zichtbaar gebrek vertoont dat te wijten kan zijn aan een transportgebrek, u dit meldt aan de persoon die de levering verricht. Daarnaast verzoeken wij u dit vast te leggen in het systeem dat de koerier u toont om uw identiteit en instemming te verifiëren via uw handtekening. Op die manier kunnen wij, indien het product schade vertoont, de desbetreffende aansprakelijkheden bij de logistieke onderneming neerleggen.
Vervolgens verzoeken wij u, zonder de verpakking te openen, er foto’s van te maken en deze aan ons te sturen, zodat wij ze aan de logistieke onderneming kunnen overleggen. In het geval dat het product een gebrek vertoont dat te wijten kan zijn aan defect transport, kunnen wij het passende bewijs overleggen. Wij verzoeken u alle foto’s zo spoedig mogelijk te sturen via het contactformulier van de website.
Nadat ons team de door u verstrekte informatie en foto’s heeft geanalyseerd, laten wij u weten hoe u het product kunt retourneren en hoe wij zullen handelen (vervanging van het product, financiële compensatie, prijsverlaging of terugbetaling via dezelfde betaalmethode die u voor de aankoop gebruikte).
Wij verzoeken u alle originele verpakkingen en de volledige inhoud te bewaren, inclusief accessoires, garanties en handleidingen; zo niet, dan behoudt FOTICOS zich het recht voor de retourzending te weigeren.
Schade aan het product na opening van de verpakking (vermoedelijk door het transport veroorzaakt)
Zoals hierboven aangegeven, indien na opening van de verpakking een defect of beschadigd product verschijnt, of in een staat die op een gebrek wijst, verzoeken wij u foto’s te nemen van zowel de verpakking als het product en het openingsproces. Stuur de foto’s alstublieft zo snel mogelijk via het contactformulier van de website.
Zodra ons team de informatie en foto’s heeft geanalyseerd, laten wij u weten hoe u het product kunt terugsturen en hoe wij zullen handelen (vervanging van het product, financiële compensatie, prijsverlaging of terugbetaling via dezelfde betaalmethode die u voor de aankoop gebruikte).
Wij verzoeken u alle originele verpakkingen en de volledige inhoud te bewaren, inclusief accessoires, garanties en handleidingen; zo niet, dan behoudt FOTICOS zich het recht voor de retourzending te weigeren.
Retourzendingen wegens een aan onze organisatie toerekenbaar defect product.
FOTICOS zet zich in voor productexcellentie en staat in voor de kwaliteit van de producten die zij vervaardigt. Sporadisch kunnen fabricagefouten voorkomen. Als u denkt dat uw product een fabricagefout heeft, neem dan contact met ons op onder vermelding van uw ordernummer, naam en foto’s van het volledige product. U kunt dit doen door het contactformulier in te vullen.
Producten die beschadigd zijn als gevolg van buitensporig of langdurig gebruik worden niet als defect beschouwd. Wij aanvaarden geen claims voor breuk of verlies indien de geadresseerde de vervoerder toestemming geeft om het pakket buiten het adres achter te laten of de levering aan derden buiten het adres toe te staan.
Om een klacht wegens non-conformiteit met het gekochte product in te dienen, verzoeken wij u contact met ons op te nemen onder vermelding van uw ordernummer, reden van omruiling en product. U kunt dit doen via het contactformulier van de website.
Bovendien verzoeken wij u, omdat de reden een gebrek aan het gekochte product kan zijn, foto’s te maken van het product en specifiek van de door u vastgestelde schade, en deze via het contactformulier van de website aan ons te sturen.
Annulering van geplaatste bestellingen
Als u de bestelling wilt annuleren, kunt u dit aanvragen via een van onze contactkanalen. Dit verzoek wordt aanvaard op voorwaarde dat het product op het moment van ontvangst van het verzoek nog niet in productie en personalisatie is genomen (zie jurisdictie zoals in dit punt uitgelegd). In het geval van telefonisch contact wordt aangenomen dat het verzoek is ontvangen op het moment dat een medewerker van FOTICOS S.L. de oproep beantwoordt; bij contact per e-mail of andere schriftelijke weg wordt het verzoek geacht te zijn ontvangen op het moment dat een medewerker het bericht leest, ongeacht het tijdstip waarop het bericht is verzonden.
7. Wettelijke regels voor de personalisatie van producten. Auteursrecht, intellectuele of industriële eigendom.
Om elke vorm van juridische aansprakelijkheid van uw kant te voorkomen, moet u deze belangrijke criteria volgen om de producten die wij ter beschikking stellen te kunnen personaliseren. Aangezien de personalisatie door u wordt gekozen door beelden aan te leveren aan ons personalisatiesysteem, en u degene bent die controleert dat alles correct is om tot productie over te gaan, moet u lezen en begrijpen wat wij hier meedelen. De eerste basisregel is te begrijpen dat u aansprakelijk kunt zijn voor ongeautoriseerd of onrechtmatig gebruik van foto’s en/of afbeeldingen die auteursrechtelijk beschermd kunnen zijn. Dit geldt ook voor het opnemen van logo’s of ontwerpen die mogelijk eerder zijn geregistreerd en niet uw eigendom zijn. Eveneens voor de personalisatie van teksten die de waardigheid van personen aantasten of ongepast of onrechtmatig kunnen zijn. De aansprakelijkheid berust bij u, niet bij de eigenaar van de website.
Hiervoor wijzen wij u erop dat:
Ter naleving van de geldende wetgeving, en indien ontwerpen worden ontdekt die niet aan het voorgaande voldoen, behouden wij ons het recht voor om ongepast taalgebruik te verwijderen, evenals het gebruik van merknamen die, zoals aangegeven, eigendom kunnen zijn van natuurlijke personen of rechtspersonen, waarbij wij u meedelen dat het aangeleverde ontwerp niet op het gekozen product kan worden gereproduceerd.
Onze organisatie in geen geval aansprakelijk zal zijn voor enige claim indien het door u aangeleverde ontwerp legitieme rechten geniet op grond van de wetgeving inzake intellectuele eigendom, of als ontwerp of merk eerder is geregistreerd bij enig openbaar orgaan en de eigenaar een vordering kan instellen wegens onrechtmatig gebruik.
Wij evenmin aansprakelijk zullen zijn indien het door u aangeleverde ontwerp in strijd is met de wet of in het bijzonder artikel 13 e), f) en g) van Wet 20/2003 van 7 juli betreffende de juridische bescherming van het industrieel ontwerp overtreedt, die de industriële ontwerpen in ons rechtsgebied regelt.
Dat teksten strafrechtelijk vervolgbaar kunnen zijn volgens het Wetboek van Strafrecht.
Indien een van de beschreven feiten wordt vastgesteld, zullen wij u meedelen dat u ons dienstbeleid schendt en dat wij uw verzoek daarom niet kunnen inwilligen.
8. Beleid inzake toelating van bestellingen
FOTICOS S.L. hanteert interne regels en een beleid inzake toelating van bestellingen, op grond waarvan wij ons het recht voorbehouden bestellingen te weigeren of te annuleren die niet aan dit interne beleid voldoen.
Dit beleid omvat het volgende:
FOTICOS S.L. behoudt zich het recht voor bestellingen te weigeren en te annuleren waarvan de teksten of beelden het volgende bevatten: beledigingen of ongepast taalgebruik, aanstootgevende of discriminerende inhoud, inhoud die oproept tot geweld of dit verheerlijkt, inhoud die kan beledigen of gevoeligheden kan kwetsen, inhoud die de rechten van kinderen schaadt of de normale ontwikkeling van de persoonlijkheid van kinderen kan schaden, expliciet seksuele inhoud of inhoud die het imago van FOTICOS, S.L. kan schaden.
De bestelling kan worden geweigerd of geannuleerd zelfs nadat de bevestigingsmail naar de koper is verstuurd en de betaling is verricht.
In dat geval zal FOTICOS S.L. de koper op de hoogte stellen van de annulering van de bestelling en een volledige terugbetaling doen van het bedrag dat voor de bestelling is betaald.
9. Betaalwijzen
9.1 Voorafgaande informatie over de veiligheid van betalingen via onze website.
De PSD2 is de nieuwe Europese richtlijn die de levering van betaaldiensten en elektronische betalingstransacties regelt. Zij is in de Spaanse wetgeving omgezet via het Koninklijk Wetsbesluit 19/2018. Op onze websites heeft dit betrekking op aankopen betaald met betaalkaart, Bizum of PayPal.
Tot de belangrijkste doelstellingen van PSD2 behoren het verbeteren van online veiligheid en het versterken van de bescherming tegen fraude bij banktransacties via internet.
Tot de belangrijkste beveiligingsmaatregelen behoort de verplichte toepassing van Strong Customer Authentication (SCA – sterke klantauthenticatie) bij alle e-commerceaankopen vanaf 1 januari 2021, tenzij een van de in de regelgeving voorziene vrijstellingen van toepassing is. Deze versterkte authenticatie verplicht tot toepassing van 2 factoren naar keuze uit: iets wat de gebruiker weet (bijvoorbeeld het wachtwoord), iets wat hij bezit (bijvoorbeeld de mobiele telefoon). Alleen de eerste is niet langer geldig, er zijn 2 factoren vereist (twee-stapsverificatie of SCA).
In elk geval is bij kaartbetalingen het proces van veilig kopen afhankelijk van de uitgevende bank en kan het bestaan uit de code die u per sms ontvangt + een tweede factor, of de validatie via de app van uw bank. Raadpleeg de werkwijze bij uw bank om voorbereid te zijn voordat u uw volgende aankopen doet.
In punt 8 van deze Voorwaarden geven wij enkele tips om situaties van betaalfraude bij online aankopen te vermijden, met als doel fraude te voorkomen.
9.2 Betaalmethoden op onze website.
U kunt informatie over de beschikbare betaalmethoden raadplegen via de volgende link.
10. Toepasselijke belastingen op verkopen via deze website
10.1 Landen van de Europese Unie.
Sinds 1 juli 2021 is de nieuwe btw-regeling voor online verkopen aan particulieren tussen EU-landen van kracht, Koninklijk Wetsbesluit 7/2021 van 27 april (www.boe.es/eli/es/rdl/2021/04/27/7), op grond waarvan de verkopende onderneming verplicht is het btw-tarief van het bestemmingsland toe te passen bij verkopen aan particulieren.
10.2 Wetgeving van gebieden van de Europese Unie met specifieke belastingheffing.
Binnen Spaans grondgebied zijn er twee gevallen waarin andere belastingen dan btw van toepassing zijn (Canarische Eilanden en Ceuta/Melilla). In het geval van havenheffingen en/of bijzondere belastingen zoals de IGIC wordt u vooraf geïnformeerd over de toepassing van deze belasting voor gebruikers die wonen op de Canarische Eilanden. Voor meer informatie over de IGIC op de Canarische Eilanden: www.gobiernodecanarias.org/tributos/.
In de Autonome Steden Ceuta en Melilla is de IPSI (belasting op productie, diensten en invoer in de steden Ceuta en Melilla) van toepassing.
oac.tributosceuta.org/3webc/fichaAsunto.do?simular=1&op=26&asunto_ide=1043
10.3 Andere landen.
Bij verkoop in landen buiten de EU wordt de factuur zonder btw uitgereikt.
Zoals aangegeven, zijn de DOUANERECHTEN die voor de zending moeten worden betaald om uw bestelling op uw adres te kunnen afleveren, voor rekening van de klant. Wij trachten deze voorafgaand aan het klikken op KOPEN in de eindprijs te verwerken. Er kunnen gevallen zijn, zoals aangegeven, waarin wij de exacte kosten van dergelijke heffingen niet vooraf kennen en ze niet kunnen opnemen.
11. Wettelijke garantie
Overeenkomstig Koninklijk Wetsbesluit 1/2007 van 16 november hebben al onze producten de wettelijke garantie die de regelgeving aan consumenten en gebruikers toekent. Indien u gebruik wenst te maken van dit recht, dient u dit te melden via het contactformulier van de website.
12. Herstel en schadevergoeding.
Kwaliteitsservice richting de klant is een van de belangrijkste principes van FOTICOS S.L., en daarom garandeert FOTICOS S.L. dat de producten en diensten zullen worden uitgevoerd in overeenstemming met de in de aanbieding beschreven voorwaarden.
Bovendien verbindt zij zich ertoe de klant te vergoeden voor elk gebrek dat het directe gevolg is van een onjuiste dienstverlening, mits veroorzaakt door FOTICOS S.L. of een van haar werknemers.
De volgende regels zijn derhalve van toepassing:
Wanneer het gebrek bestaat uit een fout bij de vervaardiging van het product, zal het herstel, voor zover mogelijk, bestaan uit reparatie of vervanging van het defecte product. Indien reparatie of vervanging van het defecte product niet mogelijk is, wordt de technisch en economisch meest gunstige oplossing aan de klant aangeboden. Indien het voorstel in de voorgaande alinea’s niet bevredigend is, heeft de klant het recht de overeenkomst te ontbinden, met in dat laatste geval terugbetaling van de betaalde prijs (na terugzending door de klant van het defecte product).
FOTICOS S.L. behoudt zich het recht voor om de door de klant aangevoerde gebreken te onderzoeken.
Bovendien aanvaardt FOTICOS S.L. geen enkele aansprakelijkheid voor kleur- of resolutieverschillen tussen de originele afbeelding en die van het geleverde product die ontstaan door een slechte kwaliteit van het originele afbeeldingsbestand. Klachten die louter op esthetische voorkeuren zijn gebaseerd, zijn geen geldige reden voor retour.
13. Wijziging van de Algemene Voorwaarden
FOTICOS S.L. behoudt zich het recht voor de Algemene Voorwaarden te wijzigen met als doel de transparantie te verbeteren en de via de websites van FOTICOS S.L. aangeboden producten en diensten te actualiseren.
Door bekendmaking van de Algemene Voorwaarden op de website van FOTICOS S.L. wordt geacht aan deze kennisgevingsplicht te zijn voldaan.
14. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Deze Algemene Voorwaarden worden uitgelegd volgens de wetten van Spanje.
Elk geschil met betrekking tot de interpretatie van deze voorwaarden valt onder de exclusieve bevoegdheid van de Spaanse rechtbanken.
Indien de koper een eindconsument is, is de bevoegde rechter in geval van een conflict die welke door de wet wordt bepaald, namelijk die van de woonplaats van de koper.
15. Aangesloten bij Consumenten-arbitrage
Als gebruiker staat u tegenover een aanbieder die garandeert dat eventuele meningsverschillen kunnen worden opgelost via de Consumenten-arbitrage van Aragón (Spanje), als enige waaraan FOTICOS is onderworpen.
Wat is het Consumenten-arbitragesysteem?
Het is een vrijwillige, buitengerechtelijke, snelle, doeltreffende en economische weg die het mogelijk maakt om meningsverschillen tussen de twee hoofdrolspelers in de consumptie, koper/gebruiker en verkoper/dienstverlener, gemakkelijk op te lossen.
Kenmerken van het Consumenten-arbitragesysteem:
(Vul en verzend dit formulier uitsluitend in als u uw herroepingsrecht met betrekking tot de overeenkomst wenst uit te oefenen.)
Aan:
Handelsnaam: FOTICOS S.L.
NIF B50139120
Maatschappelijke zetel: CARRETERA VALENCIA KM. 7,200 50410 CUARTE DE HUERVA (ZARAGOZA)
soporte@wanapix.com
Hierbij deel ik u mee dat ik het herroepingsrecht wil uitoefenen met betrekking tot mijn overeenkomst van KOOP OP AFSTAND van de volgende goederen:
Gekocht op datum: ________________________________________
Ordernummer: ________________________________________
Naam van de Consument: ________________________________________
Adres van de Consument:
Straat / Nr.: _____________________________ ________
Postcode / Gemeente: ________ ___________________________
Land: ________________________________________
Handtekening van de Consument [Alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]
U kunt raadplegen hoe u een klacht kunt indienen met betrekking tot aankopen die in onze vestiging zijn gedaan bij de Regering van Aragón, aangezien ons adres zich in de provincie Zaragoza bevindt.
U kunt dit ook doen bij elk OMIC-loket op uw woonplaats.
U kunt gebruikmaken van deze link:
www.aragon.es/consumo/reclamaciones/hoja-de-reclamaciones
AANBEVELINGEN VAN FOTICOS S.L. OVER CYBERSECURITY OM INTERNET VEILIGER TE MAKEN VOOR AANKOPEN
Wij trachten onze GEBRUIKERS EN KLANTEN proactief te beschermen en te informeren, met als doel alle klantgegevens te beschermen; in dit onderdeel geven wij u enkele concepten zodat u persoonlijke informatie beheert en uw gegevens beschermt. Er kunnen altijd pogingen zijn om uw gegevens te verkrijgen met criminele bedoelingen.
Wij hebben als bedrijf alle beschermingsmaatregelen genomen die wij moeten nemen om alle gegevens die wij verwerken en die van u zijn, te beschermen. (Zie JURIDISCHE KENNISGEVING en PRIVACYBELEID), en wij doen er alles aan om elk dataverlies te voorkomen door de technische en fysieke middelen toe te passen die tot onze beschikking staan.
De mensen die dit team vormen om te voldoen aan de door de wetgeving vereiste informatiebeveiligingsmaatregelen, worden periodiek op dit gebied opgeleid; wij willen echter dat u als klant in staat bent elke poging tot fraude bij online aankopen te detecteren, en daarom hebben wij deze definities en feiten opgesteld die de aandacht kunnen trekken bij een online aankoop.
Daarnaast voeren wij periodiek controles uit en informeren wij over nieuwe kwesties die zich kunnen voordoen; fraude loopt vaak vooruit op de norm. Daarom leggen wij enkele aspecten uit die uw veiligheid verbeteren.
Cyberaanvallen zijn gericht op het stelen van gegevens in informatiesystemen. Phishing is de meest voorkomende: het probeert identiteiten te misbruiken om uw persoonlijke of bankgegevens te verkrijgen.
Wij raden u aan deze tips te volgen om uw betaalkaart te beschermen wanneer u online aankopen doet.
Bescherm uw identiteit en help ons veilig te blijven. Houd uw inloggegevens en persoonlijke gegevens privé.
Variatie in uw wachtwoorden is essentieel; maak ze niet eenvoudiger en gebruik niet overal hetzelfde, want dan zijn ze kwetsbaarder.
PHISHING
Adviezen over hoe PHISHING te detecteren, met als doel elk risico in onze commerciële relatie te verminderen:
VIA ONTVANGEN E-MAILS
De ontvangen e-mail kan qua logo’s en kleuren op de onze lijken; controleer daarom vooraf of wij de afzender zijn.
Wanneer de inhoud van het bericht aandringt op urgentie of wanneer de tekst slecht geschreven is, moet u altijd twijfelen aan dat bericht.
Wij verzenden altijd vanaf ons eigen domein; wij verzoeken u daarom te controleren dat de e-mail van dat domein afkomstig is.
Als de ontvangen e-mail u om persoonlijke gegevens vraagt, meld dit dan onmiddellijk en voer geen gegevens in via een link, vooral niet als u wordt gevraagd om betaalgegevens.
VIA TELEFOONOPROEPEN
Wij doen alleen commerciële telefoongesprekken naar klanten wanneer dit strikt noodzakelijk is; als u op enig moment om gegevens wordt gevraagd die u al aan ons heeft verstrekt, kan iemand zich voordoen als onze medewerker; geef uw gegevens dan niet.
Geef nooit vertrouwelijke informatie door: gebruikersnamen, wachtwoorden of bevestigingscodes voor digitale transacties.
Wees op uw hoede voor oproepen die worden gedaan vanaf een automatisch systeem dat een opgenomen nood- of foutmelding met betrekking tot de rekening of gegevens van de klant afspeelt.
Als u twijfelt over de herkomst van een oproep, geef geen persoonlijke gegevens en neem contact met ons op via de officiële kanalen die wij tot uw beschikking stellen.
Download of installeer geen applicaties of programma’s via links die u via instant messaging ontvangt of die u via een telefoongesprek worden doorgegeven. Dit kan een manier zijn om uw systeem binnen te dringen en zich als u voor te doen om aankopen in uw naam te doen.
Voorwaarden bijgewerkt in oktober 2025 en van kracht sinds 27 oktober 2025.