Kaartspel "Número Uno" met foto bedrukken

spel
14,95
Geleverd op dinsdag 26 november. Plaats je bestelling voor 6 uur 40 min.

Details
  • Afmetingen: 8,5 cm (Breedte) x 6 cm (hoogte)
  • Geen minimumhoeveelheid, vanaf 1 eenheid
  • Gepersonaliseerd kaartspel van 2 tot 10 spelers.
  • Aantal kaarten: 108 kaarten.
  • Aanbevolen vanaf 5-6 jaar.
  • In full colour gepersonaliseerd.
  • ID: #15536
  • Meer details

Ontwerpen

Recensies

Beschrijving

Gepersonaliseerd Kaartspel" Numero uno"

U kunt deze speciale versie van het beroemde kaartspel nu op een nog originelere manier spelen, omdat u alle kaarten kunt personaliseren met uw eigen foto's. Het spel bevat 108 kaarten, die allemaal te bedrukken zijn: 25 kaarten voor elk van de vier kleuren van het spel en 8 actiekaarten.

Basisgegevens

  • Aanbevolen leeftijd: vanaf 5/6 jaar.
  • Aantal spelers: van 2 tot 10 spelers.
  • Speelduur: zeer variabel, tussen 10 en 30 minuten.

Hoe speel je het kaartspel " Numero uno"?

Het doel van het spel is om de eerste speler te zijn die geen kaarten meer in zijn hand heeft. Het spel is voor 2 tot 10 spelers vanaf ongeveer 5 jaar.

Elke speler krijgt 7 gesloten kaarten. De rest blijft in het midden van de tafel liggen op een stapel, met de afbeelding naar beneden.

Naast deze stapel kaarten laten we ruimte over voor de kaarten die we op de tafel openen. Voordat we beginnen, nemen we de bovenste kaart van de stapel en draaien deze om, en het spel begint!

De jongste speler begint. De speler moet één van zijn kaarten op de kaart leggen waarmee geopend is van de beginstapel. U kunt alleen een kaart neerleggen die dezelfde kleur of nummer heeft die overeenkomt met de zichtbare kaart op de beginstapel.

Voorbeeld: als er een groene 7 is, kunt u een 7 van elke kleur opgooien, of elke groene kaart met een nummer. U kunt ook een joker opleggen.

Als de speler geen kaart kan kan bekennen, trek er dan één van de stapel kaarten. Als hij het kan spelen, gooit hij deze direct op de stapel en als hij niet geschikt is om op de stapel te leggen, gaat de beurt met de klok mee naar de volgende speler.

Als de beurten voorbijgaan, proberen de spelers altijd een kaart te trekken om zonder kaarten over te blijven. Maar als een speler na zijn beurt nog maar één kaart in zijn hand heeft, moet hij hardop zeggen: uno! Als hij of zij dit niet opmerkt, en de beurt verder gaat zonder dit te zeggen, en de volgende speler gooit de kaart op de stapel of trekt een kaart, dan moet de speler die is vergeten uno te zeggen, 2 kaarten trekken als straf voor het vergeten ervan.

Actiekaarten

Er zijn niet alleen kaarten met een nummer en kleur, dit zijn de basiskaarten. Numero uno heeft vier soorten actiekaarten, die kunnen worden gebruikt zolang de kleur overeenkomt met de kleur van de laatst gespeelde kaart op de stapel. Er komen dan speciale dingen voor, namelijk:

  • Draaien van speelbeurt: wanneer deze kaart gespeeld wordt, verandert de draairichting van de beurt, zodat als aan het begin de beurt met de klok mee gaat, deze kaart na het spelen, het de ander kant op gaat.
  • Beurt overslaan: wanneer deze kaart gespeeld wordt, moet de volgende speler zijn beurt overslaan, en is de speler naast hem aan de beurt.
  • 2 Kaarten trekken: Bij het spelen van deze kaart moet de volgende speler 2 kaarten van de stapel trekken en ook zijn beurt voorbij laten gaan.
  • Kies de kleur: het is een jokerkaart, u kunt ongeacht de kleur van de kaart op de stapel, deze kaart spelen. Na het te hebben neergelegd, zegt u wat de kaartkleur wordt. U kunt elke kleur kiezen, zelfs als u zelf geen kaart van deze kleur in uw handen heeft.
  • Neem 4 kleuren: het werkt net zoals de vorige, maar in dit geval moet de volgende speler 4 kaarten trekken en ook zijn beurt overslaan. Een ander verschil is dat u deze alleen kunt spelen als u geen andere kaart heeft om in deze beurt te spelen. Na het opgooien van deze kaart kan een andere speler achterdochtig zijn als het waar is dat u geen andere kaart meer kon spelen. Als hij het u vraagt, laat u uw kaarten zien. Als hij gelijk heeft en u had een andere kaart kunnen spelen, trek dan als straf 4 kaarten. Maar als u gelijk heeft en uw tegenstander niet, moet hij of zij 6 kaarten als straf trekken.

Score

Zoals we al hebben aangegeven, eindigt het spel wanneer een speler geen kaarten meer heeft. Maar de officiële regel is dat een speler wint als hij 500 punten krijgt, en daarvoor kan het meerdere spelletjes duren.

Als een spel is afgelopen, geven alle tegenstanders hun kaarten aan de winnaar en worden de nummers van alle kaarten opgeteld. Bovendien zijn actiekaarten 20 punten waard, behalve het kiezen van de kleur en het nemen van 4 kleuren, die 50 waard zijn.

De punten worden gescoord en als de score nog geen 500 is, wordt een ander spel gespeeld om deze punten te bereiken. Wanneer een speler de 500 punten bereikt, is hij de uiteindelijke winnaar van het spel.