Kaartspel "Double" met foto bedrukken

Aantal:
#{{ product_article_id }}
  • Afmetingen: {{ article_size }}
  • Minimum bestelhoeveelheid: {{ product_sales_quantities.min_quantity }} eenheden
  • Zonder minimale bestelhoeveelheid, vanaf 1 stuk
  • Verkoop in pack van: {{ product_sales_quantities.selling_unit }} eenheden
  • Bordspel voor de familie, van 2 tot 8 spelers.
  • Duur van het spel: ongeveer 15 minuten.
  • Personaliseer de symbolen op de speelkaarten.
bekijk meerbekijk minder
Beoordelingen
Google Reviews

Leuke Sjaal met foto! Goed gelukt!

Liesbeth (Arnhem, Gelderland)

Een bedrukte lunchbox van bamboe besteld. Hij was echt mooi en snel geleverd.

Karin (Arnhem, Gelderland)

Gepersonaliseerde bloempot besteld. Hij kwam zeer snel aan, ondanks de ellende met het virus. En de bloempot was werkelijk prachtig!! Heel blij mee.

Sven (Den Haag, Zuid Holland)

Beschrijving

Bassisgegevens

  • Aantal spelers: 2 tot 8 spelers
  • Duur van het spel: 15 minuten (ongeveer)
  • Aanbevolen minimale leeftijd: +5 jaar
  • Type: Kaartspel
  • Genre: Familiespel

"Double" spel met gepersonaliseerde symbolen

Het spel "Double" is een zeer populair kaartspel over de hele wereld, waarvan de belangrijkste kenmerken mentale en visuele snelheid zijn, evenals reflexen. Het idee is heel eenvoudig: alle kaarten in de stapel hebben verschillende symbolen, en er is altijd een symbool, en slechts één, dat overeenkomt op twee willekeurige kaarten in de stapel. Tijdens het spel pakt elke speler een kaart van de stapel en wordt een kaart bovenop de stapel omgedraaid; het doel is de eerste speler te zijn die het passende symbool van zijn kaart te vinden, dat overeenkomt met een symbool op de omgedraaide kaart bovenop de stapel.

Het spel is erg leuk, makkelijk en leuk om in gezinsverband te spelen, en is bedoeld voor alle leeftijden. Dat alleen al maakt het een perfect cadeau voor iedereen van elke leeftijd. Bovendien is dit "Double" spel te personaliseren. Dat betekent dat je vanaf je mobiele telefoon of computer de symbolen kunt laden die je op de kaarten wilt afbeelden. Net als in het basisspel, zal er altijd maar één overeenkomend symbool tussen twee kaarten zijn. Het feit dat die symbolen het gezicht van ieder lid van de familie kunnen zijn, of van de hond of van de kat van de familie, of van vrienden, andere afbeeldingen of welk logo of symbool dan ook, maakt het spel "Double" zo origineel.

Hoe speel je "Double"?

"Double" is een spel dat je op verschillende manieren kunt spelen. Concreet stellen wij je tot 5 spelmodi voor, zodat we kunnen zeggen dat Double vijf spellen in een is.

Voordat je begint met het spelen van een speltype, schud je je kaartspel goed. Deze spelmodi zijn:

De Toren

Deel 1 kaart aan elke speler. Ieder legt zijn kaart voor zich neer op de tafel met de beeldzijde (de kant zonder de symbolen) naar beneden. De rest van het spelkaarten wordt in het midden van de tafel gelegd, met de beeldzijde naar boven.

Op het commando "Het spel begint!" draaien alle spelers hun kaart om, en moet iedereen het herhaalde symbool op hun kaart en op de kaart in de middelste stapel zien te vinden. Onthoud dat er altijd één herhaald symbool is, en slechts één. De eerste speler die zijn herhaalde symbool vindt, zegt hardop de naam van het symbool, en neemt dan vervolgens de kaart van de middelste stapel om die aan zijn kant van de tafel te leggen, bovenop de kaart die hij al had.

Nu ligt er in de middelste stapel een nieuwe kaart, en wordt het proces herhaald: de snelste die het herhaalde symbool op zijn kaart en de middelste kaart vindt, zegt de naam van het symbool, en pakt vervolgens de middelste kaart om aan zijn stapel toe te voegen. Zo spelen we tot er geen kaarten meer in de middelste stapel zitten.

Als het spel voorbij is, telt iedere speler al zijn verzamelde kaarten. De speler die de meeste kaarten gewonnen heeft, wint het spel!

De Gracht

"De Gracht" wordt op dezelfde manier gespeeld als "De Toren", maar dan omgekeerd. Je zult het meteen begrijpen. In "De Gracht" worden ALLE kaarten met de beeldzijden naar beneden aan alle spelers uitgedeeld. Behalve één kaart, die laten we open in het midden van de tafel liggen.

Op het commando "Het spel begint!", draait iedere speler zijn stapel kaarten om en begint de bovenste kaart van zijn stapel te vergelijken met de middelste kaart. De eerste speler die zijn herhaald symbool vindt tussen de middelste kaart en de kaart in zijn stapel, zegt hardop de naam van het symbool en legt dan de bovenste kaart van zijn stapel bovenop de middelste kaart. Op deze manier verandert de middelste kaart en moeten alle spelers opnieuw beginnen om uit te vinden welk symbool het herhaalde symbool is.

Het spel eindigt als een speler geen kaarten meer heeft in zijn of haar stapel, en de eerste persoon die ze allemaal aflegt wint het spel.

'Double spel met gepersonaliseerde symbolen'

De Hete Aardappel

Een kaart wordt aan elke speler gegeven, met de beeldzijde naar beneden. De speler moet zijn kaart boven de palm van zijn hand houden. We beslissen hoeveel rondes we willen spelen. Bijvoorbeeld, 8 rondes. Naast elk spel leggen we een stapel kaarten met zoveel kaarten als er rondes gespeeld gaan worden (8 kaarten, in dit voorbeeld).

Op het commando "Het spel begint!", draait elke speler de kaart in zijn handpalm open, met de symbolen in beeld, en laat zijn hand stil liggen. Elke speler bekijkt de kaarten van de andere spelers en zodra hij een symbool vindt dat overeenkomt met zijn kaart en met een kaart van een andere speler, zegt hij hardop de naam van het symbool en geeft hij zijn kaart aan die andere speler. Dan pakt de speler die zijn kaart heeft afgestaan de eerste kaart van de stapel naast hem.

Na afloop van het vastgestelde aantal ronden is de winnaar de speler die de minste kaarten in zijn stapel heeft.

We gaan voor alles

Een kaart wordt met de beeldzijde naar boven in het midden van de tafel gelegd, met de symbolen in beeld. Rond deze centrale kaart worden kaarten open gelegd (evenveel kaarten als er spelers zijn). De rest van de kaarten wordt opzij gelegd.

Op het commando "Het spel begint!", draait iedere speler, allemaal tegelijk, één van de kaarten om. Alle spelers mogen de middelste kaart vergelijken met alle andere kaarten, en zoals altijd, elke keer dat je een gemeenschappelijk symbool vindt, zeg je het hardop en houd je de omliggende kaart die overeenkomt (de middelste kaart wordt niet veranderd). Het spel stopt niet, en de spelers zullen blijven proberen om de rest van de omliggende kaarten op te rapen, telkens als ze het symbool vinden dat overeenkomt met de middelste kaart.

'Hoe speel je Double'

Als er geen omliggende kaarten meer over zijn, wordt een nieuwe ronde gespeeld, waarbij de middelste kaart wordt vernieuwd, er een kaart van de stapel bovenop wordt gelegd, en er weer zoveel omliggende kaarten worden gelegd als er spelers zijn.

Zo worden rondes gespeeld, totdat er geen kaarten meer over zijn in de algemene stapel die is gebruikt om de kaarten te vernieuwen. Degene die de meeste kaarten in zijn bezit heeft, wint.

Het vergiftigde geschenk

Een kaart wordt met de beeldzijde naar beneden aan elke speler uitgedeeld. De overblijvende kaarten worden in een stapel gelegd, in het midden van de tafel, met de afbeelding naar boven.

Op het commando "Het spel begint!", zoekt elke speler het gemeenschappelijke symbool tussen de middelste kaart en de kaarten van de andere spelers, zijn eigen kaart niet meegerekend. Zodra een gemeenschappelijk symbool is gevonden, wordt het hardop gezegd, en degene die dat heeft gedaan legt de middelste kaart bovenop de kaart van de speler die de overeenkomstige kaart heeft. Een nieuwe kaart wordt getrokken voor het midden en het spel gaat op dezelfde manier verder, totdat er geen kaarten meer over zijn in de middelste stapel.

De winnaar is degene die de minste kaarten heeft. Daarom heet het "vergiftigd geschenk", omdat we kaarten "weggeven" aan de andere spelers, en hen kwetsen telkens als we hen kaarten geven.

'Dobble met foto'